Ditt kundtjänst-team på SnusExpress.se

Ditt kundtjänst-team på SnusExpress.se

Enkelt, billigt och en kundservice i världsklass – därför ska du handla ditt vita snus på SnusExpress.se

De är proffs på att snabbt skicka varor över hela världen, men diskuterar lika gärna olika smaker eller om hållfastheten på olika sorters ullfibrer (!). Ingen fråga är nämligen för stor eller för liten för kundtjänsten hos SnusExpress.
Nu börjar man leverera tobaksfritt snus också i Sverige med precis samma prioritering – att varje gång skicka det snabbt och att samtidigt göra det med både stor kunskap och ödmjukhet.

– Friheten att ta egna beslut är bland det bästa med jobbet. Möjligheten att ägna en enda kund stor uppmärksamhet för att besvara en viktig fråga eller lösa ett knivigt problem, säger Matilda.

Och med beställningar från runt 100 länder över hela världen har det givetvis funnits en del situationer att sy ihop.

Matilda skrattar och tänker på en leverans till värmen i södra USA. 

– Det var en kund i Florida som hörde av sig. Leveransen från vårt lager till andra sidan Atlanten hade bara tagit ett dygn, men sedan hade UPS, det amerikanska transportbolaget, kört runt hela dagen i stekande Florida-sol med en lastbil som blev som en rullande ugn, säger hon och fortsätter:

– Så när grejerna väl kom fram hade de torkat ut helt, på några timmar.

Det var ju inget vi var ansvariga för, utan UPS, men vi ville givetvis inte lämna kunden i sticket utan skickade ett nytt paket. Men det gäller att göra en unik bedömning från ärende till ärende.

Här ser du hela SnusExpress utbud av tobaksfritt snus

Hon är ansvarig för kundtjänsten och orderhanteringen på SnusExpress och med många långa leveranser på en marknad som verkligen sträcker sig över hela jordklotet, med ett nästan oräkneligt antal olika nationella regelverk i spel, blir det förstås leveranstrubbel och transportbryderier ibland.

Matilda ser dem dock hellre som möjligheter än som problem.

– Varje ärende i kundtjänst är en möjlighet att ge kunden en bra service, en möjlighet att lösa en utmaning och en möjlighet att bli en bättre problemlösare. Vi löser liksom problem här varje dag och jobbar dynamiskt med stora friheter. En uppgift tillåts ta den tid den tar och om någon lite desperat undrar om vi kan skicka iväg en beställning samma dag så kan jag lösa det själv. Prioritera ordern, packa den om det är så och se till att den blir skickad. Det är ett stimulerande ansvar, säger hon.

Så kundtjänsten hos SnusExpress har av förklarliga skäl alltid spelat en väldigt viktig roll. Dels för att man har sin bas i Västergötland och därifrån skickar beställningar som alltså går igenom många olika landsgränser och därmed genom en mängd olika tullar – dels för att man är ett bollplank och en informationscentral för människor av alla möjliga olika nationaliteter som kanske inte kan så mycket om tobaksfritt snus, som till exempel deras egentillverkade variant Nico.

– Det är intressant att prata med någon i Qatar och höra just dennes funderingar om tobaksfritt snus. Eller i Japan, som faktiskt är klart större konsumenter än många nog tror. Det är också fascinerande och lärorikt. Amerikaner gillar generellt sett tobaksfritt snus med sin typ av smakbas, det vill säga ju sötare desto bättre, medan schweizarna nästan alltid vill ha det så starkt som bara är möjligt. Man lär känna världen på ett lite underligt sätt, säger Matilda.

Ja, det måste ändå vara givande med dialog och kommunikation som spänner så väldigt brett?

Hon skrattar till igen.

– Verkligen! Jag har något av en favoritkund i Australien som varit sjuk en del på sistone och för tillfället inte kan jobba och som i stället spenderar dagarna med att sticka grejer av alpackaull. Som tydligen både är mjukt och slitstarkt... Vi diskuterar ju mest om olika typer av nikotinpåsar där jag ger mina bästa rekommendationer, men också om alpackaull. Var annars gör man ens det?

Vitt tobaksfritt snus för alla tycken och smaker
Här ser du hela utbudet!

När SnusExpress nu sjösätter sin Sverigelansering lär förstås de ämnen som hanteras av kundtjänsten i många fall bli andra. För här är förstås den individuella kunskapen om tobaksfritt snus i regel större och olika typer av importregler är dessutom borttagna ur ekvationen.

Den tillgängliga, kunniga och tillmötesgående kundtjänsten är dock exakt densamma.

Matilda nickar.

– Vi svarar på vad någon än behöver veta. Vill någon till exempel veta ett alternativ till det tobaksfria snus de använder just nu så ger vi gärna en referenslista. Vi måste givetvis betona att den är personlig och därmed inte med hundra procents säkerhet kommer uppskattas av kunden, men det är åtminstone information som går att använda som ett underlag. Det viktigaste är ett leda kunden i rätt riktning och, förstås, att i förlängningen göra alla nöjda, säger hon.

Vad blir absolut viktigast när ni nu börjar arbeta även i Sverige?

– Att leverera väldigt färskt tobaksfritt snus väldigt snabbt! Snabba leveranser, alltid. Vi har gjort det här i nästan 20 år nu och är uppenbarligen otroligt rutinerade på och vana och vid att plocka varor snabbt och att leverera dem snabbt. Men vi är alla också överens om att vi ska ha samma principer här som överallt i världen, med samma höga servicegrad. Kunden ska alltid vara nöjd när den handlar av SnusExpress.

Så har man några smakfunderingar om tobaksfritt snus och även vill diskutera fördelarna med alpackaull och, framför allt, sedan få sin beställning snabbt och med hög kvalitet så gör man med fördel det med SnusExpress.

– Vi är vana vid en hög produktomsättning och att göra kunderna nöjda och går in i det här med stor tillförsikt också i Sverige. Det kommer bli jättespännande, och med vår erfarenhet av att skicka snus till världens alla hörn så har vi ett väldigt gott självförtroende när vi säger att vi kommer göra det med bravur här med, säger Matilda.

SnusExpress har ett enormt utbud av tobaksfritt snus

 

Se sorterna som är våra kunders favoriter