FAQ - Frågor och Svar

Här hittar du svaren på de flesta frågor. Vill du veta mer? Då är det bara att skriva till oss!

Vad är minimiåldern för att beställa hos oss?

Du kan handla på SnusExpress så fort du är 18 år.

Vilka betalningsalternativ erbjuder SnusExpress.se?

På SnusExpess.se använder vi Qliro, en mycket välrenommerad nordisk onlinetjänst för säkra och bekväma betalningar. Du kan läsa mer om Qliro på “Qliro Säker Betalning”

Kommer jag få en order- och leveransbekräftelse?

Ja, när du har bekräftat din beställning skickas ett e-postmeddelande till din registrerade e-postadress med alla uppgifter om din beställning. Så snart din beställning har skickats från vårt lager får du ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans från oss.

Jag har inte fått någon order- eller leveransbekräftelse, hur kommer det sig?

Om du inte har fått något e-postmeddelande är det viktigt att du kontrollerar den e-postadress som du har registrerat på ditt kundkonto, kontrollera också att det inte finns något SPAM-filter som blockerar våra e-postmeddelanden och/eller att lagringsgränsen för ditt e-postkonto inte har nåtts. En annan orsak till att du inte får våra meddelanden kan vara att en e-postserver tillfälligt ligger nere och därmed fördröjer meddelandena. Du kan dock alltid kontrollera din beställning och dess status genom att logga in på ditt kundkonto på SnusExpress.se

Vilka leveransalternativ erbjuder SnusExpress.se?

Paket hos SnusExpress.se skickas med PostNord där ditt paket antingen landar direkt I brevlådan eller hos närmaste, utvalda, postombud. Alla beställningar som blir lagda må - fr innan kl. 15:00 skickas samma dag och anländer därefter inom 1-2 arbetsdagar. Du behöver bara betala för innehållet i din beställning eftersom vi står för frakten på alla beställningar här på SnusExpress.se.

PostNord Varubrev och Postpaket

  • Snabb leveranstid, vanligtvis 1-2 vardagar
  • Skickas direkt till det närmaste postombudet du föredrar
  • Mindre beställningar läggs direkt i brevlådan (kan variera beroende på brevlåda)
  • Folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o-adress måste fyllas i

Mer information om PostNord och deras leveransuppgifter går att hitta på “PostNord Kundservice”

Hur mycket snus får/kan jag beställa?

SnusExpress.se skickar enbart till privatpersoner inom Sverige. Du behöver inte oroa dig hur mycket du beställer, eftersom det inte finns begränsningar för hur mycket snus eller nikotinpåsar man får beställa inom Sverige.

Detta är dock inte fallet för resten av världen där begränsningar, tullavgifter etc. skiljer sig från land till land. Om du ska resa- eller redan befinner dig utanför Sverige och vill beställa snus eller nikotinpåsar, kan du göra så via SnusExpress.com alternativt för Schweiz via SnusExpress.ch och länder inom EU via  SnusExpress.com/eu.

Hur mycket kostar frakten?

Här på SnusExpress.se erbjuder vi alltid ett gratisalternativ för frakt. I framtiden kommer vi att erbjuda fler alternativ för att tillåta mer personlig preferens med varje leverans.

Kan jag spåra min försändelse?

Du kan spåra din leverans genom det spårningsnummer då fått i din leveransbekräftelse. Denna leveransbekräftelse skickas till den e-postadress du registrerat dig med och borde finnas I din inkorg. För att hitta ditt paket kan du antingen ange ditt försändelse-ID här “PostNord hitta paket” eller använda dig av PostNords egna app, mer info om den här “PostNord Appinfo”

Kan jag returnera min beställning?

Produkterna kan returneras och återbetalas om du ändrar dig. Du måste skicka tillbaka och bekräfta med oss att du returnerar produkterna inom 14 dagar efter att du har mottagit beställningen. Produkterna måste vara i sin originalförpackning (t.ex originalplast), kostnaden för returfrakten ansvarar och står du för själv . När returen har godkänts kommer kostnaden för produkterna och fraktkostnaden att återbetalas av SnusExpress.

Kan jag avbryta min beställning?

Det är endast möjligt att avbryta en betald beställning så länge beställningen inte har påbörjat leveransprocessen.

Om du vill avbryta en beställning kan du skicka ett meddelande till oss via kundtjänsten, så gör vi vårt bästa för att kunna hjälpa dig.

Kan jag anpassa min beställning?

Ändring av en betald beställning är endast möjliga så länge leveransprocessen inte ännu är  påbörjad. Eftersom vi inte kan debitera dig utöver det belopp som godkändes vid beställningen kan ändringar som resulterar i ett högre ordervärde inte göras om ordern betalades med kort.

Observera att de flesta beställningar på SnusExpress.se går in i leveransprocessen mycket snabbt. Om du vill göra en ändring rekommenderar vi att du omgående hör av dig till vår kundjänst, så hjälper de dig. Notera att det inte är möjligt att stoppa en order som redan befinner sig i processen. 

Jag har tagit emot fel / en skadad produkt – vad gör jag nu?

Kontrollera alltid innehållet i paketet omedelbart efter att du mottagit det. Se till att du har fått rätt produkter och att de inte är skadade på något sätt. Om leveransen är ofullständigt, d.v.s de mottagna varorna inte är det du beställde, är skadade eller defekta, måste du informera oss inom 14 dagar från leveransdatum.  För starta en reklamation, skicka ett meddelande till vår kundtjänst.

I fall av en giltig reklamation kommer vi att ersätta eller återbetala respektive produkt.

Returer

Om du vill ångra ditt köp, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter leverans. Notera att vi behöver bekräfta en ev. retur innan du skickar tillbaka något till oss.  Se nedan för bästa sättet att kontakta oss. Alla produkter måste returneras i sin originalförpackning inklusive allt förpackningsmaterial. Kostnaderna för returfrakten är ditt ansvar och täcks inte av SnusExpress.se förens den retunerade ordern blivit godkännd.

Efter att ha mottagit din retur kommer varorna att kontrolleras. Vid en godkänd retur kommer inköpspriset för godkänd produkt inklusive fraktkostnader vid inköp att återbetalas. 

Du kan informera oss om ditt beslut på följande sätt:

Använd kontaktformuläret på vår webbplats. Välj "Returer" som ämne och ange ditt ordernummer. Ange i ditt meddelande vilka produkter och hur många dosor du vill returnera. Kontakta kundtjänsten här

Hittar du inte svar på din fråga här?

Om du fortfarande har frågor utan svar så kan du alltid vända dig till SnusExpress.se kundtjänst.

 

Vi gör allt vi kan för att se till att informationen på vår webbplats är korrekt samt aktuell och försöker omedelbart att korrigera fel som vi får kännedom om. Om du upptäcker ett fel på vår webbplats, vänligen använd kontaktlänken ovan för att informera oss om detta – tack på förhand!