INFORMATION OM FRAKT OCH LEVERANS

Beställningsbekräftelse och leveransinformation

När du har slutfört din beställning får du en orderbekräftelse via mail med dina beställningsuppgifter till den e-postadress som du har registrerat hos SnusExpress.se.  Denna leveransbekräftelse innehåller ett spårningsnummer som du kan använda för att enkelt spåra din försändelse online.

Hur fungerar leveranserna hos SnusExpress.se?

Beställningar som görs hos SnusExpress.se måndag till fredag innan 15:00 skickas normalt samma dag. Tidsplanen är dock preliminär och kan påverkas av exempelvis hög orderingång, högtider/röda dagar eller eventuella förseningar hos våra transportpartners. Vi gör alltid vårt bästa för att din order ska skickas så snabb som möjligt!

När du beställer snus från SnusExpress.se är fraktkostnaden alltid gratis när du handlar för över 499 kr (ordinarie fraktkostnad för PostNord: 69 kr, DHL 49 kr, Instabox 59 kr).

Frakt med Postnord

PostNord MyPack Home

  • 1-3 vardagar
  • Hemleverans till dörren med ett leveransförsök
  • Välj själv dag och tid för leveransen
  • Tillgängligt även på helger

 

PostNord MyPack Collect

  • 1-3 vardagar
  • Leverans direkt till valt ombud
  • Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o-adress

Mer information om PostNord och deras leveransuppgifter går att hitta på “PostNord Kundservice”


Frakt med DHL Ombud

Beställningar hos SnusExpress.se kan även skickas med DHL till ett av över 1900 ombud över hela landet. Legitimera dig med Freja, BankID eller annan giltig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Fraktkostnaden är 49kr och fraktfritt över 499 kr.

  • 1-3 vardagar
  • När ditt paket har anlänt skickas ett meddelande till mottagaren via SMS eller e-post. Aviseringen kommer att innehålla sändningsnummer och information om vilken DHL ServicePoint du ska till.
  • Om du är osäker på hur du hittar till den DHL ServicePoint som angetts i din leveransavisering kan DHL ServicePoint-finder visa vägen. Ange bara informationen i din leveransavisering så får du upp en karta över området.
  • Innan du åker till din ServicePoint, se till att du har med dig sändningsnummer och ett giltigt ID. Du kan också identifiera dig via Mobilt bank-ID med hjälp av den länk som finns i din leveransavisering.

DHL Paketskåp

Beroende på din adress kan du även välja DHL Paketskåp som leveransalternativ där detta alternativ är tillgängligt. Fraktkostnaden är 49 kr och fraktfritt vid köp över 499 kr. Viktigt att komma ihåg: Du behöver ha ett mobilt Bank-ID för att kunna hämta ditt paket.

  • Leveranstid 1-3 arbetsdagar
  • Om paketskåpet är fullt eller om ditt paket är för stort (max 51cm x 46cm x 58cm) skickas paketet till närliggande paketskåp eller närmaste DHL ombud. Om detta skulle insträffa kommer DHL, i god tid, skicka en avisering till dig via SMS eller e-post.
  • Paketet förvaras i paketskåpet i upp till 7 dagar innan paketet skickas tillbaka för retur.

 

Instabox Paketbox

Beroende på din adress kan du välja Instabox Paketskåp som leveransalternativ (Instabox är tillgängligt i ca. 30 städer). Fraktkostnaden är 59 kr, och gratis vid köp över 499 kr. Viktig att komma ihåg: För att hämta ut ditt paket behöver du minst vara 18 år. Du verifierar din ålder genom att signera uthämtningen med BankID.

  • Leveranstid: 1-3 arbetsdagar.
  • Spåra ditt paket med tracking-länken bifogat i SMS:et tillsammans med din PIN-kod.
  • Klimatkompenserad frakt

Ditt paket förvaras i skåpet i tre dagar (helgdagar räknas som halvdagar). Du kommer att få ett meddelande dagen innan Instabox hämtar tillbaka paketet för retur. Du kan inom 10 dagar från dessa tre dagar boka en ny utkörning utan extra kostnad, samt själv förlänga tiden som ditt paket ligger i skåpet via länken i SMS:et eller i Instabox-appen. Du kan läsa mer om Instabox och deras tjänster här.

Fler fraktalternativ

  • Early Bird Hemleverans (Kommer snart)

Efter att du lagt en order kommer du att få en orderbekräftelse som innehåller ditt spårningsnummer. Detta meddelande skickas till den e-post du registrerade dig med så snart din order lämnar vårt lager. Ibland hamnar e-postmeddelandet i skräppostmappen, så ifall du inte får en orderbekräftelse kolla där först och om den inte finns där kontaktar du vår support så hjälper de dig så snart de kan!

Allmänna avvikelser

Det kan finnas tillfällen när vi inte skickar din beställning enligt ovan, till exempel vid tidigare obetald faktura, röda dagar/helgdagar eller när din kreditnivå inte har godkänts.

Åldersverifiering

När du tar emot eller hämtar upp ditt paket behöver du styrka att du är över 18 år gammal genom att uppvisa någon av följande legitimationer:

  • Svenskt körkort
  • Svenskt EU-pass
  • Digitalt ID-kort med Mobilt BankID. Gäller endast för uthämtning av paket
  • Freja eID. Gäller endast för uthämtning av paket
  • Nationellt ID-kort, utfärdat av svensk polis
  • ID-kort utfärdat av Skatteverket
  • SIS märkt ID-kort och tjänstekort
  • Utländskt nationellt ID-kort utfärdat i länder inom Schengenområdet*
  • Utländskt EU-pass
  • Utländskt pass, utanför EU
  • LMA-kort utfärdat av Migrationsverket. Gäller endast för försändelser från Migrationsverket och Utrikes paket där avsändaren är en privatperson

Vid problem med leverans eller skadade produkter

Om din leverans är skadad eller ofullständig, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post på info@SnusExpress.se med ett foto av skadan. Om du redan vid upphämtning ser att din leverans är skadad, vänligen ta kort på ditt paket innan du öppnar det.