INFORMATION OM FRAKT OCH LEVERANS

Beställningsbekräftelse och leveransinformation

När du har slutfört din beställning får du en orderbekräftelse via mail med dina beställningsuppgifter till den e-postadress som du har registrerat hos SnusExpress.se.  Denna leveransbekräftelse innehåller ett spårningsnummer som du kan använda för att enkelt spåra din försändelse online.

Frakt med PostNord

Beställningar hos SnusExpress.se kan skickas med PostNord där alla beställningar lagda Mån-Fre innan kl 15:00 normalt skickas samma dag och anländer därefter inom 1-2 arbetsdagar (Notera att denna tidsplan alltid är preliminär och kan ändras beroende på aktuell orderingång och PostNord:s belastning, exempelvis under högtider). När du beställer snus från SnusExpress.se är fraktkostnaden alltid gratis när du handlar för över 499 kr (ordinarie fraktkostnad: 69 kr).

Mer information om PostNord och deras leveransuppgifter går att hitta på “PostNord Kundservice”

Leveransalternativ

PostNord MyPack Home

  • 1-3 vardagar
  • Hemleverans till dörren med ett leveransförsök
  • Välj själv dag och tid för leveransen
  • Tillgängligt även på helger

 

PostNord MyPack Collect

  • 1-3 vardagar
  • Leverans direkt till valt ombud
  • Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o-adress

Frakt med DHL Ombud

Beställningar hos SnusExpress.se kan även skickas med DHL till ett av över 1900 ombud över hela landet. Legitimera dig med Freja, BankID eller annan giltig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Fraktkostnaden är 49kr och fraktfritt över 499 kr.

  • 1-3 vardagar
  • När ditt paket har anlänt skickas ett meddelande till mottagaren via SMS eller e-post. Aviseringen kommer att innehålla sändningsnummer och information om vilken DHL ServicePoint du ska till.
  • Om du är osäker på hur du hittar till den DHL ServicePoint som angetts i din leveransavisering kan DHL ServicePoint-finder visa vägen. Ange bara informationen i din leveransavisering så får du upp en karta över området.
  • Innan du åker till din ServicePoint, se till att du har med dig sändningsnummer och ett giltigt ID. Du kan också identifiera dig via Mobilt bank-ID med hjälp av den länk som finns i din leveransavisering.

Fler fraktalternativ

  • DHL Paketskåp (Kommer snart)
  • Early Bird Hemleverans (Kommer snart)
  • Instabox Paketskåp (Kommer snart)

Efter att du lagt en order kommer du att få en orderbekräftelse som innehåller ditt spårningsnummer. Detta meddelande skickas till den e-post du registrerade dig med så snart din order lämnar vårt lager. Ibland hamnar e-postmeddelandet i skräppostmappen, så ifall du inte får en orderbekräftelse kolla där först och om den inte finns där kontaktar du vår support så hjälper de dig så snart de kan!

Allmänna avvikelser

Det kan finnas tillfällen när vi inte skickar din beställning enligt ovan, till exempel vid tidigare obetald faktura, röda dagar/helgdagar eller när din kreditnivå inte har godkänts.

Åldersverifiering

När du tar emot eller hämtar upp ditt paket behöver du styrka att du är över 18 år gammal genom att uppvisa någon av följande legitimationer:

  • Svenskt körkort
  • Svenskt EU-pass
  • Digitalt ID-kort med Mobilt BankID. Gäller endast för uthämtning av paket
  • Freja eID. Gäller endast för uthämtning av paket
  • Nationellt ID-kort, utfärdat av svensk polis
  • ID-kort utfärdat av Skatteverket
  • SIS märkt ID-kort och tjänstekort
  • Utländskt nationellt ID-kort utfärdat i länder inom Schengenområdet*
  • Utländskt EU-pass
  • Utländskt pass, utanför EU
  • LMA-kort utfärdat av Migrationsverket. Gäller endast för försändelser från Migrationsverket och Utrikes paket där avsändaren är en privatperson

Vid problem med leverans eller skadade produkter

Om din leverans är skadad eller ofullständig, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post på info@SnusExpress.se med ett foto av skadan. Om du redan vid upphämtning ser att din leverans är skadad, vänligen ta kort på ditt paket innan du öppnar det.